fbpx
HARTĂ

Excluziune vs Incluziune digitală în România

În urma unui studiu privind nevoia de incluziune digitală, Fundația EOS prezintă ca și prim rezultat Harta excluziunii și incluziunii din România

Acest infografic reprezintă un instrument relevant pentru construirea viitoarelor politici naționale de digitalizare a României. 

RAPORT

Situația actuală a incluziunii digitale în România

Al doilea rezultat al studiului este un raport care conține explicații și informații detaliate despre metodologia cercetării, indicatorii urmăriți și o analiză a informațiilor colectate. 

Vedeți link către varianta completă a raportului sub infograficul de mai jos. 

(1) ANCOM, date 2020 (ANCOM, 2021)

ANCOM, 2021, Raport anual 2020, https://www.ancom.ro/rapoarte-anuale_268

Indicatori:

·        42.4% din gospodariile din mediul rural nu sunt conectate la internet fix

(2) INS, date 2021 (INS, 2021)

INS, 2021, Accesul populației la tehnologia informației și comunicațiilor, anul 2021, https://insse.ro/cms/ro/tags/accesul-populatiei-la-tehnologia-informatiei-si-comunicatiilor

Indicatori:

·        Români care au competențe digitale pentru utilizarea aplicațiilor software (afișare pe regiuni de dezvoltare)

·        Peste 50% dintre persoanele cu acces la internet folosesc aproape exclusiv telefonul (indicator combinat)

·        83% nu au interacționat cu autoritățile sau serviciile publice prin intermediul internetului

·        81.5% din populație nu a folosit internet banking

·        64.5% dintre șomeri nu folosesc internetul pentru căutarea unui loc de muncă

·        68.1% dintre cei cu nivel scăzut de educație nu au făcut cumpărături pe internet

·        71.4% dintre pensionari nu au achiziționat bunuri și servicii pe internet

·        62.5% dintre persoanele inactive nu caută informații despre bunuri și servicii pe internet

·        91.1% dintre persoanele din mediul rural nu folosesc servicii de e-guvernare sau administrație locală online

·        Aproximativ 13 milioane de români folosesc internetul

·        76.3% dintre români au realizat apeluri video/audio

·        50.7% utilizează email-ul pentru comunicare

·        48.2% dintre cei care au studii superioare sunt utilizatori ai serviciilor de e-guvernare și administrație locală online

·        55.7% dintre studenți și elevi peste 16 ani caută pe internet informații despre bunuri și servicii

·        68.6% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 34 ani au făcut cumpărături pe internet

·        50.7% dintre angajați utilizează aplicații de productivitate (ex. editoare de text)

·        86.2% dintre persoanele din mediul urban folosesc internetul zilnic sau aproape zilnic

(3) EUROSTAT, date 2021

3a. EUROSTAT, Individuals’ level of digital skills (ISOC_SK_DSKL_I21), https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/isoc_sk_dskl_i21/

Indicatori:

·        Peste 10 milioane de români (72%) nu au un competențe digitale de bază. Măsurarea acestui indicator s-a făcut pe baza DigComp – Cadrul european de referință pentru competențe digitale pentru cetățeni
https://joint-research-centre.ec.europa.eu/digcomp_en

3b. EUROSTAT, Evaluating data, information and digital content (ISOC_SK_EDIC_I21), https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/isoc_sk_edic_i21/

Indicatori:

·        88% nu au verificat autenticitatea informațiilor găsite pe internet

(4) ANCOM, date 2021

ANCOM, Acoperire servicii fixe (semestrul I 2021), https://statistica.ancom.ro/sscpds/public/dwnPublicDoc?fid=D987_30.06.2021_1639179361354.csv

Indicatori:

·        96% dintre localitati au acces la internet fix

(5) DESI 2021, date 2019

Comisia Europeană, 2021, Indicele economiei și societății digitale (DESI) 2021: raportul pentru România, https://romania.representation.ec.europa.eu/news/indicele-economiei-si-societatii-digitale-desi-2021-raportul-pentru-romania-2021-11-12_ro 

Indicatori:

·        94% dintre companiile cu mai mult de 10 angajați nu au oferit angajaților fomare TIC

image

Harta excluziunii și incluziunii digitale în România

image

Raportul studiului de incluziune digitală în România

Partener

Studiul de incluziune digitală a fost realizat cu ajutorul Institutului de Cercetare Făgăraș. 

HAIDEȚI ALĂTURI DE NOI SĂ OFERIM ȘANSE EGALE TUTUROR ÎNTR-O ROMÂNIE DIGITALĂ!

Împreună facem o Românie mai bună!